LucasArts opte pour l’Unreal Engine 3
Nouveau succès pour Epic Games puisque LucasArts a lui aussi succombé aux sirènes de l’Unreal Engine 3.
Ce nouveau contrat permettra à l’ensemble des studios de LucasArts d’utiliser le dernier moteur graphique d’Epic pour leurs prochains projets qu’ils soient sur PC, mobiles et consoles, le moteur assurant une mise à l’échelle.
Un choix tardif pour LucasArts qui n’empêche pas Mark Rein, vice-président d’Epic Games, d’être heureux de la nouvelle.
SAN FRANCISCO, Calif. and CARY, N.C. (April 26, 2011) – LucasArts and Epic Games, Inc. announce a long-term, studio-wide agreement for LucasArts to develop multiple projects using Epic Games’ award-winning Unreal Engine 3 for the engine’s supported platforms.
« Unreal Engine 3 is a forward-looking solution that shortens the path between inspiration and execution on a wide variety of gaming platforms, » said Zak Phelps, director of technology at LucasArts. « We are thrilled to add another exceptional tool to our technology mix. »
« LucasArts is now primed to capitalize on Unreal Engine 3′s ability to scale across platforms, from mobile, through PC and console all the way up to the next generation of games, » said Mark Rein, vice president of Epic Games. « We can’t wait to see what happens when LucasArts combines their talented workforce and amazing intellectual properties with Unreal Engine 3. »